ex animo

- från hjärtat.

Tisdag

Publicerad 2013-05-28 15:07:00 i

Hellooo
 
Jag har tänkt att försöka skriva ner ett litet inlägg idag här på min blogg som annars har vart död rätt länge nu. Kunde vara en bra liten kickstart för min nya blogg som jag ska skapa här i dagarna. Har ju lovat att jag ska börja blogga igen nu när jag flyttar. Hoppas att det går bra.
 
Okej så idag, tisdag 28e maj 2013 så är jag sjuk, superförkyld, så är hemma från jobbet. Gick efter halva dagen igår och ska tillbaka tidigast torsdag. Vi får se hur det blir med den saken. Men så här kan jag ju inte gå runt. Skönt att få sova ut antar jag, men ändå så extreeemt tråkigt att bara ligga hemma. Och vädret! Det gör ju inte saken bättre. Perfekt sommarväder! Jag vill så gärna bara gå ut och hitta på något roligt men det går ju inte. Då blir jag väl aldrig frisk.
 
Har kickat igång min gamla dator och den fungerar som en röv. Jag vet inte om jag ska köpa en ny dator innan jag åker. Jag tror det. Men jag vet inte. Ena sekunden är det så seeegt att jag knappt vet vad jag ska göra förutom att kasta den i golvet. Andra sekunden (som just nu t.ex.) fungerar det faktiskt helt okej med allting. Egentligen borde jag installera om allt men det vet jag inte om jag orkar. Känns så krångligt och jag vet inte hur man gör hehehe.
 
Nu ska jag fortsätta läsa igenom en 100 sidor lång AuPair Handbook, som man absolut måååste ha läst igenom. Står massor superviktigt i den som ni säkert förstår. Sånt man absolut inte kunde klura ut på egen hand. Ett exempel: "Having good hygiene is very important, and U.S. customs may be different from those in your home country. Be sure to shower daily, wear deodorant daily, brush your teeth twice daily and launder your clothing regularly."
 
Japp sånt viktigt lär jag mig. :)
 
Välkomna tillbaka till challes bloggvärld! puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela