ex animo

- från hjärtat.

Måndag

Publicerad 2009-03-30 20:50:34 i Allmänt

Idag när jag återigen mot min vilja fick ta pendeltåget
hände sjävklart något stört.

jag stötte på en gammal klasskompis på perrongen i stan
vi skulle med samma tåg så vi satt där och pratade

Tåget kom, och klockan var bara runt två så det var rätt lugnt
Vi satte oss och fortsatte prata..
så kommer en speciell man ramlandes fram och sätter sig rygg i rygg med oss
och han läser tidningen..

vi fortsätter och prata..
lugnt och glatt
i normal ton
måste jag understryka.

Sen plötsligt vänder han sig om och skriker
HON SKA VISST PRATA FÖR HELA VAGNEN!!!!!!!!!!
och menar mig dårå

ja jag höll ju på att dö
och han som jag var med skrattade
och det var nog tur att mannen inte såg det alltså

Men lite tur har man allt. det var stationen innan jag skulle av
så jag slapp sitta där länge med allas blickar mot vårt hörn av vagnen

fyfan för pendeltåget FY FAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela