ex animo

- från hjärtat.

Torsdag

Publicerad 2009-03-19 22:50:24 i Allmänt

Idag tog jag pendeltåget istället för tunnelbanan för ovanlighetens skull
jag skulle alltså inte hem.
Är ju, som vissa kanske vet, lite anti-tåg
jag föredrar tunnelbana

Har gjort en lista nu,
över dagens upplevelser som visar rätt bra varför:

1. Jag hade rätt bra timing och tåget kom efter bara tre minuter (+1 poäng till pendeltåget)

2. Det var rätt folktomt eftersom klockan var strax efter två. (+1 poäng till pendeltåget)

3. Jag kommer på tåget och vad ser jag? Jo någon skolklass på utflykt, typ tvåor.
den odrägligaste åldern av de alla.
Dessa knallhattar har totalinvarderat hela vagnen
och mitt i kaoset, ja där sitter jag (-2 poäng till pendeltåget)

4. Redan efter en station hoppar varenda skrikig bajsunge av tåget!
Hör och häpna!! Lycka!! (+3 poäng till pendeltåget)

5. Utan muppar och lagom lugnt glider vi vidare ytterligare en station.
Efter det kliver ett alkoholiserat par på tåget... Och de pratar om att de ska åka ändå till tumba så de kan gå på systemet!
tumba!
dvs längre än vad jag ska = de ska sitta där o tjattra hela resan!!!! (-1 poäng till pendeltåget)

6. Efter att halvsnackat med alla andra på tåget (utan vidare respons) ger de sig på varandra och börjar skrika och för ett jävla liv! dom blev galna på varandra och bråkade hejvilt.
Mitt i kaoset slänger sig mannen över kvinnan och ger henne en lång kyss (?)
ungefär tre, fyra minuter.
inte så fräsch syn (-126643236432046832 poäng till pendeltåget)

Som ni kanske märker är pendeltåget något man helst undviker.
att fortsätta beskriva min resa skulle bli för mycket
men det här räcker tycker nog både ni och jag.

Och därför, mina vänner, vinner tunnelbanan.
Alltid, no matter what!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela